• نویسنده: راهین مدیا
  • تاریخ: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰

لینک کوتاه:


به اشتراک بگذارید:


تفاوت بازاریابی اجتماعی با بازاریابی تجاری

تفاوت بازاریابی اجتماعی با بازاریابی تجاری

بازاریابی اجتماعی و بازاریابی تجاری اگرچه در تکنیک‌ها و مدل‌های اجرایی تفاوت زیادی ندارند اما در محتوا و هدف خود کاملا از همدیگر متمایز هستند. جدول زیر به تفاوت‌های اصلی دو رویکرد بازاریابی اجتماعی و بازاریابی تجاری اشاره می‌کند. البته باید به این نکته توجه داشت که بازاریابی اجتماعی در هر حال نوعی بازاریابی است و از فنون بازاریابی تجاری استفاده می­کند.

ردیف معیار بازاریابی اجتماعی بازاریابی تجاری
۱ هدف ترویج یک ایده اجتماعی مفید سود و فروش بیشتر
۲ پشتیبانی حمایت مالی دولت، بنیادها و موسسات عام­‌المنفعه سرمایه­‌گذاران بخش خصوصی
۳ مسئولیت برنامه­‌ها بخش عمومی بخش خصوصی
۴ سنجش عملکرد دشوار بودن به دلیل لزوم ارزیابی رفتار بر اساس سود حاصله و سهم بازار
۵ اهداف رفتاری اهداف رفتاری بلندمدت اهداف رفتاری کوتاه­ مدت
۶ مخاطبان گروه­‌های مخاطب در خطر مخاطبین در دسترس
۷ سبک تصمیم‌­گیری مشارکتی سلسله مراتبی
۸ نوع روابط بر اساس اعتماد بر اساس رقابت

 

 

در خبرنامه راهین عضو شوید