• نویسنده: راهین مدیا
  • تاریخ: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰

لینک کوتاه:


به اشتراک بگذارید:


خلاصه کتاب نسل سوم بازاریابی فیلیپ کاتلر

خلاصه کتاب نسل سوم بازاریابی فیلیپ کاتلر

جهان در حال گذار از مقطعی پرشتاب با تغییرات سریع است. بازاریابی با وجود این مسایل و سایر تغییرات نیازمند تفکری دوباره است. در ۶۰ سال گذشته، بازاریابی از محصول محوری (نسل اول بازاریابی) به مشتری مداری (نسل دوم بازاریابی) تغییر پیدا کرده است. نسل سوم بازاریابی، مرحله‌ای است که شرکت‌ها از مرحله مشتری مداری به انسان محوری رسیده‌اند، مرحله‌ای که در آن سودآوری و مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها به تعادل رسیده باشد.

شرکت با شبکه‌ای از شرکای وفادار شامل کارکنان و توزیع کنندگان و فروشندگان و تامین کنندگان در تعامل و همکاری است. در این کتاب به تشریح این مساله پرداخته شده که چگونه شرکت می‌تواند ماموریت، چشم انداز، و ارزش‌های خود را برای ذینفعان خود بازاریابی کند.

سه بخش اصلی کتاب:

  • اول: روندهای کلیدی کسب و کار که بازاریابی انسان محور را شکل می‌دهند. و اصول نسل سوم بازاریابی پایه ریزی شده است.
  • دوم: نشان داده می‌شود که شرکت چگونه می‌تواند چشم انداز، ماموریت و ارزشهای سازمانی خود را برای هر یک از ذینفعان کلیدی خود بازاریابی کند.
  • سوم: تفکرات شرکتها در پیاده سازی نسل سوم بازاریابی در چند موضوع مهم کلیدی برای حل مسائل جهانی همچون سلامتی، فقر و … اینکه چگونه شرکتها می‌توانند در اجرای مدل کسب و کار انسان محور مشارکت داشته باشند، بیان خواهد شد.
  • بخش پایانی: ۱۰ عقیده کلیدی نسل سوم بازاریابی با ذکر مثالهای منتخب از شرکتهایی که این مفهوم را در مدل کسب و کار خود به کار گرفته‌اند به طور خلاصه بیان می‌شود.

نکته: نسل سوم بازاریابی در شرق متولد شد و شکل گرفت. تفاوت‌ نسل‌های بازاریابی در جدول زیر نمایش داده شده است. این کتاب توسط فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجایا، ایوان ستیاوان تالیف شده و در ایران توسط نشر آریانا قلم به چاپ رسیده است.

  بازاریابی نسل اول

(بازاریابی محصول محور)

بازاریابی نسل دوم

(بازاریابی مشتری محور)

بازاریابی نسل سوم

(بازاریابی ارزش محور)

اهداف فروش محصولات برآورده ساختن نیاز مصرف کنندگان و حفظ آنها تبدیل جهان به مکانی بهتر برای زندگی کردن
نیروهای تاثیر گذار انقلاب صنعتی فناوری اطلاعات موج جدید فناوری[۱]
چگونگی نگرش شرکتها به بازار خریداران انبوه با نیازهای فیزیکی مصرف کنندگان باهوش تر که ذهن و قلب دارند انسان کاملی که ذهن، قلب و روح دارند.
مفهوم کلیدی بازاریابی توسعه محصول تمایز ارزش ها
خط مشی های بازاریابی شرکتها مشخصات محصول جایگاه محصول و سازمان چشم انداز، ماموریت و ارزش های سازمان
ارزشهای پیشنهادی کارکردی کارکردی و عاطفی کارکردی، عاطفی و معنوی
تعامل با مصرف کنندگان تبادل یک به چند رابطه یک به یک تعامل چند به چند

 

دانلود خلاصه کتاب نسل سوم بازاریابی: از محصول به مشتری و به روح انسانی

 

توجه: استفاده از منبع فوق، تنها با ذکر منبع (سایت راهین مدیا) مجاز است.

[۱] مترجم: منظور نویسنده نسل دوم وب است که شامل شبکه های اجتماعی و جوامع اینترنتی و … است.

در خبرنامه راهین عضو شوید